Bokutfordring!

Stine tagget meg til å svare på noen spørsmål om bøker - og en utfordring tar jeg selvsagt og her er mine svar.

1. Hvilke bøker leser du akkurat nå?
- Jeg skulle begynne på Umberto Eco's "Rosens navn", men måtte gi opp etter en side. Den krever litt mer motivasjon. Derfor leser jeg nå Cecilia Samaratin's "Senor Peregrino". Jeg leser kun en og en bok, ellers blir jeg forvirret :-)

2. Hvor liker du best å lese?
- Med en kopp kaffe i sofaen, på senga før jeg sovner, på buss og t-bane til og fra jobb og selvsagt når jeg er ute og reiser og sitter på flyplassen. Men aldri på lengre bussturer eller i bil, da blir jeg bilsjuk.

3. Hvilken bok skulle du ønske ble filmatisert?
- Vanskelig spørsmål, men jeg skulle ønske at Jo Nesbø's bøker om Harry Hole ble filmatisert. Er litt spent på om jeg vil bli like begeistret for Harry Hole da, som jeg er når jeg leser bøkene :-)

4. Hva er favorittboken din?
- Igjen et vanskelig spørsmål, for det er så mange bøker. Men selvsagt bøkene til Jo Nesbø og Stieg Larsson. Men jeg likte utrolig godt Anna Gavaldas "Saman er ein mindre aleine" og Jan Wieses "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede"

5. Er det noen bøker du ser frem til å lese de neste månedene?
- Egentlig ikke. Men jeg skal selvsagt lese Unni Lindells nye krimroman "Sukkerdøden". Det er vel den jeg ser mest frem til. Og etter å ha lest Aina Basso's første bok "Ingen må vite", så gleder jeg meg til å lese hennes andre bok "Fange 59. Taterpige".

6. Hva synes du er den fineste forsiden på en bok?
- Jeg synes omslagene har tapt seg litt, for ofte så blir bilder fra filmer brukt som omslag, i hvertfall på de bøkene som jeg leser. Men to omslag som jeg allikevel synes er fine er disse:


"Ingen i verden" var helt grei, mens "Boktyven" syntes jeg var bare kjedelig. Er ikke helt fornøyd med oppsettet her, men det får bare være...

Jeg tagger Anita, Vibeke og Liv Hege :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri