2 x Bakgårdssalg

Dette min fangst fra to bakgårdssalg som jeg har vært på i Oslo.Og er veldig fornøyd. Jeg er ingen fan av finsk fjernsynsteater, men Arto Paasilinnas bøker liker jeg godt, og "Den ulende mølleren" er den sjette boken jeg leser av han i år. Det er den jeg holder på med nå, og jeg synes den er morsom.

Toni Morrison har jeg hørt om, og da "Nåde" lå der til nedsatt pris, så plukket jeg med meg den. En slik liten bok leser jeg fort ut tenkte jeg, men den virker som en bok en ikke leser igjennom på noen timer - i hvertfall etter anmeldelsene jeg har lest.

Boken til Nick Cave er jeg spent på. Boken "Bunny Munros død" tror jeg er en rar bok fra litt dyster artist.

Krimboken "Kvinnen i buret" av Jussi Adler-Olsen gleder jeg meg til å lese. Leste de første setningene og det virker som en bok jeg liker å lese.

Olaug Nilsens "Få meg på, for faen" har jeg bare hørt om, og jeg har også hørt om teaterstykket basert på boken.

Lisa Genovas bok "Alltid Alice" har jeg lest om på mange blogger det siste året, så når den var der på salg, så tok jeg den også med.

Og sist men ikke minst, så tok jeg med Mattis Øybøs debutbok "Alle ting skinner". Jeg kjøpte boken hans "Ingen er alene" på samme salg i fjor, og den likte jeg kjempegodt - så jeg håpte at det skulle ligge en bok av han der i år også. Og jippi(!!) det gjorde det!

Kommentarer

  1. Hei.Ja nå har du en del lesestoff.Kos deg masse med det å ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  2. Her var det mye bra, ser jeg. Kos deg!

    SvarSlett
  3. Jeg er sjalu, selv om jeg ikke ville hatt så mange av de du har tatt med deg. De jeg er nysgjerrige på av de du har tatt med, har jeg allerede snust på, og dessverre blitt skuffet over.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri