Kunsten å leve av Jan Vincents Johansen

Jippi...Endelig ble jeg ferdig med en bok igjen, og det har tatt lang tid. Jeg har lagt bort "Historien om Edgar Sawtelle" til etter jul, for da blir det litt mindre å tenke på.

"Kunsten å leve
er Jan Vincents Johansens tanker om hva det vil si å leve og hva det innebærer å være menneske. Det er en bok full av livserfaringer og livsvisdom, en bok om sorg og glede, nærhet og ærlighet, åpenhet og lekenhet". Dette er baksideteksten.

Boken har mange korte kapitler og er egentlig full av "selvfølgeligheter", men allikevel likte jeg denne boken godt. Det fint å lese en slik bok, for å bli påmint om små hverdagslige ting og tenke over egne muligheter og reflektere over livet så langt.

Men det blir ikke mange bøker som blir lest frem til jul, det er litt for mye som skjer - og så blir jeg så trøtt når det er så mørkt.

Kommentarer

  1. Hei.Tusen takk for tippsa om boka.Fine ord som tekst på boka.Ord til ettertanke.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  2. Hei! Dette ser jo ut til å være ei bok som går rett inn i prosjektet mitt- takk for tipset og god helg!

    SvarSlett
  3. Godt med bøker som gir mulighet til refleksjon og ettertanke, selv om det som du sier mange ganger kan være selfølgeligheter.

    Ha en nydelig helg :-)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med ny utseende på bloggen - det var energi det!

    SvarSlett
  5. Hei

    Jeg fikk Edgar Sawtelle til jul i fjor og likte boken sånn passe, mens min mann elsket den.Kunsten å leve står i bokhylla i skal lese køen...

    Ha en fin, ny og ubrukt uke med nye muligheter

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri