Metallmyk av Asle Skredderberget

Dette var en bra bok!!

Asle Skredderbergets debut-bok "Metallmyk" er en tøff krim. Den starter med at en tallknuser Håvard Gabrielsen blir drept på Aker Brygge, i et meglerkontor. Han blir funnet drept av rengjøringspersonalet, og etterforskning blir satt i gang. Økokrim-etterforskeren Milo Cavalli blir satt på saken, blant andre, og han var en studiekamerat av den drepte. På grunn av Cavallis kjennskap til offeret, så blir han ekstra ivrig på å finne morderen, da Håvard Gabrielsen var en fyr som ikke fikk fiender.

Cavalli må finne morderen blant oppskrudder verdier og lysskye transaksjoner, og ledere som bokstavelig talt går over lik for å tjene mer penger.

Dette er en god krimhistorie, og Milo Cavalli som er halvt norsk og halvt italiensk er en veldig spennende Økokrim-etterforsker. Jeg trodde dette skulle bli for "guttete" krim, men aksjer og meglere, men det var et utrolig godt driv hele veien, og det var aldri kjedelig.

Grunnen til at jeg noterte meg denne boken var på grunn av omtalen til Bokelskerinnen. Karin har også en god og omfattende omtale. Bildet er lånt av forlaget.

Boken: julegave.

Kommentarer

  1. Hei, hei... :O)
    Stakkars deg som falt på trikkeskinne og fikk brudd i hånden..., blir lite strikking og hekling av slikt. Da er det sannelig godt at du er glad i å lese.... :O) Mange flotte og spennede bøker du har lest! Får så lyst til å lese mer en jeg gjør når jeg leser om alle de flotte bøkene du leser!

    God bedring!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Synnøve Olava, faktisk var det ikke brudd, slik som legen trodde og gipsen er tatt av. Men hånden er hoven, og blå og det er vanskelig å drive med håndarbeid, selv om jeg allikevel har tatt frem heklekroken :-)

      Slett
  2. Så koselig å kunne inspirere til fine leseopplevelser. Jeg gleder meg veldig til neste bok fra denne forfatteren. han ble jo Riverton - nominert for boken, og det sier også litt om kvaliteten.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk til deg Bokelskerinnen, det er så mange bøker jeg har fått lyst til å lese, etter at jeg har lest dine omtaler. Og at Skredderberget ble nominert til Riverton er ikke rart, den var veldig spennende og bra! :-)

      Slett
  3. Dette høres lovende ut! Skal sjekkes ut - kanskje noe for påsken? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Silje, som påskekrim er den veldig bra, men ta med flere bøker, for denne leser du fort ut!! :-)

      Slett
  4. Denne har jeg faktisk vært så heldig å vunnet fra Bokelskerinnen, men dessverre har jeg ikke hatt tid til å lese den enda. Den bør prioriteres ut i fra det jeg leser av deres anmeldelser :)

    Håper hånden er bedre nå!

    SvarSlett
    Svar
    1. Da har du i hvertfall en god bok som bare venter på å bli lest :-)

      Takk for det - hånden er mye bedre, men ikke helt bra.

      Slett
    2. Det har jeg, den og flere til... bokhandling er visst en mani jeg har ;)

      Godt å høre at hånden i det minste er på bedringens vei.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri