Arven av Katherine Webb

Min snille søster vet jeg liker bokgaver, så dette var en av to bøker jeg fikk av henne på bursdagen min. Og det rare er at jeg har sett på "Arven" av Katherine Webb i bokhandelen like før jeg fikk den.

Dette er en fin "slukebok". Da jeg kom meg hjem i går, så ble jeg sittende å lese og i dag også, innimellom litt husarbeid og handel. Jeg synes historien har et godt driv og jeg MÅTTE vite hva som skjedde videre.

Boken har to parallele historier. Den ene med handling på begynnelsen om Caroline fra New York som gifter seg med rancheieren Corin og bosetter seg i USA. Den andre historien har handling i 2010 og hovedpersonene er Carolines oldedøtre som har arvet et hus i utkanten av London. Den ene av oldedøtrene Erica lurer på hvordan Caroline kom til England, og begynner å nøste i familiehemmeligheter ved å lese gamle brev og lete i gamle skap.

I tillegg tar hun kontakt med de omreisende som bor på tomten deres, for å finne ut hva som skjedde da hennes fetter døde for 23 år siden.

Disse hemmelighetene kommer frem på slutten, og var vel litt opplagte, uten at det ødela helhetsinntrykket. Noen ganger var språket litt omstendelig, kanskje det var oversettelsen, uten at det heller kjedet meg. "Arven" er på mange måter litt lik "Den glemte hagen" av Kate Morton, men mangler litt av Morton's kvalitet.

Andre bloggere som har omtalt boken er den nevnte Knirk, Askeladden, Min Bokhylle, Lailas leseblogg, Solgunn sitt, Med bok og palett.

Bildet har jeg lånt fra Gyldendal.

Boken: gave

Kommentarer

  1. Virker som en fin bok, denne fikk jeg lyst til å lese:)

    SvarSlett
  2. Kom hoppende fra Solgunns omtale
    , måtte bare sjekke, nok en gang, hvorfor alle liker
    denne boka så godt -)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ingalill, det er en god historie, rett og slett :-)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri