Bunnfall av Jørn Lier Horst

Jeg har lest ut min første e-bok! Dette tok sin tid, ca 2 1/2 måned men jeg likte boken, så det var ikke grunnen til at jeg brukte lang tid.

"Bunnfall" av Jørn Lier Horst er enda en bok med William Wisting som politietterforsker. Jeg leser disse bøkene ukronologisk, men jeg synes ikke det gjør noe. Boken starter med avkappede venstreføtter som flyter i land i Stavern-området en sommer. Og de fleste av føttene tilhører eldre menn, som var sammensveiset under krigen og eier en rekke uregistrerte våpen.

I tillegg jobber Wistings journalist datter Line med en reportasje om drapsmenn som er sluppet fri og hvordan livene deres er etterpå. Som vanlig flettes etterforskningen sammen med Lines jobb, og det er en ting som jeg synes blir litt overdrevent. Det er litt pussig at hun er på samme sak som sin far, hver gang!

Men selv om jeg irriterer meg litt over det "sammentreffet", så skal ikke det ta fra meg lysten til å lese flere bøker av Jørn Lier Horst, for han er en stor favoritt.

Andre bloggere som har lest denne boken er Ritaleser, Leseglede, Bokormen Sommerstad, Anitas Blogg

Bildet har jeg lånt fra Gyldendals sine sider.

Boken: kjøpt og lastet ned fra Bokklubben.

Kommentarer

  1. Kanskje prøve meg på Horst snart?

    Snart Nordmøre. :)

    SvarSlett
  2. E-bok! Wow - absolutt imponert. Har du kjøpt Kindle eller noe sånt?

    SvarSlett
  3. Jeg gleder meg til å lese flere Horst-bøker i 2013! Ut fra omtaler virker det som om forfatteren holder jevn kvalitet - og det liker vi :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri