Endelig 2!!

Endelig ble jeg ferdig med boka mi, "La den rette komme inn" ab Johan A. Lindqvist!! Den var på godt over 520 sider, og jeg har lest gode anmeldelser, fra aviser og lesere i Bokklubben. Men jeg ble litt skuffet altså.

Jeg er jo så glad i krim, og gledet meg til å lese nok en svensk forfatter (stor fan av Stieg Larsson-triologien). Men da jeg leste og etterhvert oppdaget at det var mye om vampyrer i boka, da dalte interessen, for da synes jeg at historien blir lite troverdig og urealistisk!! Siden jeg ikke liker å "gi opp" bøker så leste jeg videre.

Til tross for at de første 350 sidene var trege, men stort persongalleri og mye informasjon, så var de siste 150 sidene veldig bra og gjorde det vanskelig å legge den fra seg.

Den handler allermest om Oskar på 12 år, som er overvektig, venneløs og blir mobbet på skolen. Plutselig en dag får han en venninne, som heter Eli, og er nyinnflyttet i blokka sammmen med sin far, Det tror i hvertfall Oskar. Og det er ut i fra disse tre handlingen starter i boka "La den rette komme inn".

Hadde jeg skulle satt en karakter så hadde det blitt en svak firer på denne. Redder seg inn på slutten altså! Men nå ligger "Døden ved vann" av Torkil Damberg og venter på meg :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri