Endelig!

Endelig kom en av de to krimbøkene jeg har bestilt og ikke avbestilt fra Bokkubben. Den siste hovedboka "Døden ved vann" av Torkil Damberg virket altfor spennende til å avbestille den, så nå går jeg bare og venter på at den skal dumpe ned i postkassen. Og nå som den har fått god omtale, så ser jeg at hans tidligere utgivelser kommer i pocket-utgaver i bokhandlene også.

Men den boka som låg i postkassen min i går var "La den rette komme inn" av svenske John Ajvide Lindquist. Begynte å lese i går kveld, men var så trøtt at jeg las kun 1.kapitlet, og et var ikke langt! :-) Men jeg tok den med på bussen og las til og fra jobb i dag. Og jeg har jo kort vei til jobb, jeg synes den er lang nok selvsagt, men med en god bok er den altfor kort!! Skulle ønske jeg kunne lese litt til...:-) Men å sitte på lengre enn nødvendig det gjør jeg ikke!!

Husker da jeg var helt nyinnflyttet til Oslo og skulle ta T-banen fra Stortinget stasjon og opp til Slemdal. Var så opptatt av avisa eller bladet eller hva det var, jeg sto i hvertfall og leste, og kikket opp akkurat i det T-banen som jeg skulle ta gikk. Og i tillegg satt tanta mi der, som skulle samme vei. Hun vinket og smilte, mens jeg måtte vente enda et kvarter:-)

Boka "La den rette komme inn" handler foreløpig (har ikke kommet så langt:-)) om en 12-årig gutt som blir mobbet på skolen, stjeler sjokolade og leser om massemordere. Det siste jeg leste var at han tok med en kjøkkenkniv i skogen for å ta hevn. I tillegg er det også en nabo av han, i 40-årene, som også er i skogen for å finne et offer å ta livet av. Virker spennende og litt makaber.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri