Kunststrikking


For mange år siden skulle jeg lære meg å hekle, men jeg greidde ikke å holde heklekroken riktig, slik som heklere gjør. Derfor ble jeg fortalt at kunststrikk var nok mer egnet for meg, for jeg liker jo å strikke.

Kjøpte da noen kunststrikk-bøker, tynne pinner og tynt garn, men det var ikke så enkelt da...Men jeg ga selvsagt ikke opp. Og etterhvert fikk jeg taket på det og det ble strikket noen duker.

En dag på jobb kom en kollega med mye garn som kona hans ikke hadde bruk for, og det var blant annet dette Solberggarnet. Jeg gikk i gang med å strikke lapper og satte de sammen fortløpende, men så tok garnet slutt. Når jeg så skulle kjøpe mer, så var ikke det samme partiet og det ble ulik farge da jeg skulle sette de sammen. Men et lite teppe ble det i allefall:-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri