Bestemors-rose rute puta er ferdig montert!

Bloggen Olavas verden er en veldig fin blogg med mye hekling. Og hun bruker også alltid så fine farger i det hun lager. For noen uker siden la hun ut en oppskrift på dette mønstret, og det er her. Jeg heklet ni slike ruter og monterte de ved å sy de sammen med grått garn i fastmasker som stikker litt opp hvis dere skjønner hva jeg mener. Og rundt kanten til slutt har jeg heklet en frå kant med fastmasker. Tok litt tid før jeg fant innepute i riktig str, men jeg fant det som dere ser til slutt. Og i dag er den montert.
Den ble ganske fin, ikke topp kvalitet på syingen, men det går greit for meg:-) Og de to putene sammen ble også fine!

Kommentarer

  1. Du inspirerer! For dette ble jammen flott, og jeg fikk lyst til å hekle puter jeg og. Men gvordan gjør du med bakstykket? Er det et bomullsstoff som du syr rutene fast på?

    SvarSlett
  2. Så fine farger du har valgt, skikkelig sommerfresht :-) Artig med hekling ja. Jeg gleder meg til å hekle masse små lapper, på en eller annen måte er det mer overkommelig enn å hekle en stor genser... Takk for tipset om bloggen til Olava, nå skal jeg besøke den også!

    SvarSlett
  3. Stina Ballerina: Takk for det, moro at jeg kan inspirere :-) Bakstykket er bomullstoff kjøpt på Panduro, og jeg tråklet først rundt, og så sydde jeg tre sider, puttet inn puta og sydde igjen siste siden. Jeg gjorde det ganske enkelt og for hånd, siden jeg ikke har symaskin.

    Ragna: Takk for det! Og det er artig med små lapper, da er prosjektet mer overkommelig :-)

    SvarSlett
  4. Putene ble kjempefine! De passet godt til den nye sofaen også. :-D

    SvarSlett
  5. Åj. fine puter i fine farger. Koseligt at du har vært inne på bloggen min. Har fått heilt dilla på hekling for tiå.Disse putene dine fekk eg lyst å prøve på. Har lagt dei på minne. ; ). Skal legge sia di på linke siå mi. så er det lettere å finne deg igjen.
    Ønske deg ein fin sommer.

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelig besøk, det er bare koselig om du vil linke til meg.
    Det var flotte og fargerike oldemorsruter du har laget. Ble kjempefint som puter!
    God helg :)

    SvarSlett
  7. Nydelige puter du har heklet. Her vært innom Olavas blogg og sett på hekleriene hennes jeg også. Det er ikke vanskelig å bli inspirert.

    Takk for boktipset i det forrige innlegget ditt. Kjekt at noen kan anbefale bøker......

    Det ser ut til at du har hatt det trivelig i Stockholm. Jeg har et stort ønske om å komme til gamlebyen på julemarked. Håper jeg får oppleve det en gang .......

    God helg til deg!

    SvarSlett
  8. Hei.Takk for komentaren på min blogg.Veldig fin pute du har heklet.Jeg og holder på med bestemor ruter inimellom syingen.Ha en riktig fin Søndag i regnet i Oslo.Bodil

    SvarSlett
  9. NYDELIGE!! (Beklager at jeg "pepprer" deg med kommentarer i kveld, klarer bare ikke tie når jeg ser alle kunstene dine =)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri