Tekopper jeg har fått :-)

Disse tekoppene fikk mamma og pappa som brullypsgave i 1966, og etterhvert som jeg har blitt eldre så har de blitt finere og finere, synes jeg da :-) Og når mamma skulle pakke de ned i en kasse og sette de på mørkeloftet, for å få plass til nye kopper, så spurte jeg om jeg kunne få de. Og det gjorde jeg for ett år siden.
Det er seks kopper med asjett og fat som dette jeg fikk, litt hakk i den ene asjetten, men det er nesten sjarmerende:-)
Lenge sto de i glassskapet mitt i stua, men da glemte jeg at jeg hadde de. Så nå har jeg tatt de frem, satt de på en hylle i kjøkkenet, og da kommer til å bli brukt - særlig nå som det går mot mørkere tider, hvor det er godt å drikke en kopp te og høre høstsvinden utenfor :-)

Kommentarer

  1. Så kult servise! Det er rart med det, men jeg synes faktisk tekoppens utseende og utforming har litt å si for opplevelsen av å drikke teen..

    SvarSlett
  2. Nydelige kopper, og det er jo alltid ekstra stas med ting som har en historie. Og jeg er helt enig med Maria; visst smaker teen bedre i fine kopper ;-)

    SvarSlett
  3. Maria og Stina Ballerina: koppene er både nydelige og kule:-) Og ja, teen og kaffen også, er bedre i en fin kopp, det må jeg være enig i.

    SvarSlett
  4. Hei:-) Har følgt med på siden din en liten stund og fikk lyst til å kommentere dette innslegget. Litt morsomt å se at du har disse koppene i grønn!! Jeg har nemlig arvet 6 slike kopper med skål av min bestemor for mange år siden og de er i en slas burgunder-farge! Men, jeg har desverre ikke de store tallerkner..... Har nok aldri brukt dem, men dem er i ett glass-skap ;-)

    SvarSlett
  5. Stilig teservise, og bedre at de kommer til heder og verdighet hos deg, enn at de blir gjemt bort på loftet. Ingen tvil om at lekre og gode kopper og krus har mye å si for teopplevelsen :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri