Engelen

I går såg jeg denne filmen, Engelen.Og ja, jeg går mye på kino, men det er så kjekt:-) Og det var en film som satte meg ut. Det er sjelden jeg blir blank i øynene i løpet av en film, men det ble jeg denne gangen.

Filmen er bygd på en sann historien, og begynner med at Lea hovedpersonen Lea mister sin far i kreftsykdom. Hun er da bare 6-7 år gammel. Og etter det går det bare nedover.

Hennes mor finner tilbake til en voldelig ekskjæreste som også er alkoholiker. Fra da av var hverdagen fylt av at den lille jenta ser vold, fyll og lever i et hjem fullstendig uten beskyttelse.

Og etterhvert havner Lea på skråplanet og blir narkoman. Filmen starter med at Lea, spilt av Maria Bonnevie, har satt en sprøyte i låret. Hun og moren er da på vei for å se Lea's lille datter.

Dette er altså en sterk, men vannvittig god norsk film. Og Maria Bonnevie er strålende. Jeg har sett henne "live" en gang og hun er jo bare nydelig. I denne filmen greier de å sminke henne såpass stygg at hun blir troverdig.

Anbefales!

Kommentarer

  1. Dette høres ut til å være en film etter min smak. Begynner å bli en stund siden jeg var på kino, så kanskje jeg skal benytte sjansen nå. Artige luer du har strikket og heklet.

    Ønsker deg en riktig god helg!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Denne filmen har jeg lyst til å se! Alt for sjelden at jeg ser sånne filmer... :O)

    Takk fir flott filmanmeldelse...

    ha en fin torsdagskveld!

    SvarSlett
  3. Hei.Den filmen høres veldig bra ut.Liker slike filmer som tårene kan komme.Har litt lett for att det skjer.Liker veldig gått sanne historier.Takk for tippset.Ha en riktig fin Torsdagskveld.Klem fra Bodil

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri