Julie & Julia


I kveld har jeg sett en nydelig og morsom film, nemlig Julie & Julia. Men før filmen startet var det litt kaos..., for ingen fant helt raden sin på Saga 1, og når traileren startet så var kun lyden på, men ikke bildene. Men dette var raskt glemt da filmen startet :-)

Kort fortalt er filmen to historier som vi følger parallelt. Julia Child, spilt av fantastiske Meryl Streep, som var en kjent kokke i Amerika, som lærte seg å lage mat i Frankrike. Og Julie Powell, som når hun nærmer seg 30 år føler seg både motløs og nedfor. For å finne noe som hun kan strekke seg etter så har hun et mål å lage alle de 524 oppskriftene i Julia Child's kokebok i løpet av 365 dager. Og dette skal hun blogge om(!!).

Filmen er sjarmerende og morsom fra første scene og til siste, og innimellom var Meryl Streep så hysterisk morsom at alle i salen lo. Det er mye mat og man får vann i munnen rett som det er, men det er overhodet ikke overdrevent. Filmen anbefales!

Kommentarer

  1. Denne har jeg lyst til å se!

    SvarSlett
  2. Hei.Det er film for meg.Liker så godt Meryl Streep hærlig skuespiller...Er så flink til å spille i familiefilmer...Så du er fra Bøfjorden du da.Dær har jeg vært mange ganger i min ungdom.Jikk på Halsa halvårig søm og vev.Var sammen med en fra Halsa i fire år..Har en venninnde fra Halsa og ei fra Bettna..Hadde ei venninnde som var lærer i Halsa og hadde hybelleilighet i Bøfjorden i ett år.Ha en riktig fin uke videre Klem fra Bodil

    SvarSlett
  3. Denne skal jeg ta med meg mamma (Hun er kokk og Meryl Streep-fan) på ;)

    SvarSlett
  4. Har lyst til å se denne filmen, ja hadde faktisk planlagt det. Men nå er den tatt av plakaten på kinoen, så da må jeg vente til den kommer på DVD, men skjønner jo at det er noe å glede seg til. Takk takk :-)

    SvarSlett
  5. Har så utrolig lyst å se den!!:D Ååååh...
    Den hørtes veldig bra ut.:))

    SvarSlett
  6. Høres ut som en bra film. Meryl Streep er en av mine absolutte favoritter.

    SvarSlett
  7. Hei! Takk for hyggelig kommentar og at du vil være med på giveawayen på bloggen min :)

    SvarSlett
  8. den filmen har eg veldig lyst å sjå. Fekk ikkje mindre lyst til å sjå den etter å ha lese den der. Hehe. sist eg var på saga var det samme problemet, både med bilete på trailern og seteplassering :P hehe

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri