(500) Days of Summer

På min lille bytur i går, møtte jeg ei venninne og vi gikk først på café og så på kino. Og da så vi denne filmen: (500) Days of Summer. Filmen handler om Tom som er en arkitekt som jobber med å skrive gratulasjonskort. En dag dukker Summer opp, som sjefens assistent, og Tom forelsker seg hodestups. Han kan tenke seg hele "kjæreste-greia" (som VG skriver i sin anmeldelse), men det kan IKKE hun!

Denne filmen hopper litt i tid, i de 500 dagene som Tom og Summer kjente hverandre. Den starter med at vi ser han er blitt dumpet, og så dukker de forskjellige episodene opp, litt hulter til bulter.

Den høres kanskje litt rotete ut, men det er den så absolutt ikke. Og jeg leste om den før jeg så den at dette er: en historie om kjærlighet, og ikke en kjærlighetshistorie. For det ender jo ikke som det pleier i amerikanske drama, om dere forstår hva jeg mener :-)

Filmen var severdig, men ikke mer enn det. I motsetning til Julie & Julia, så er ikke dette en film jeg kan tenke meg til å se på DVD. Men dukker den opp på TV, så slår jeg nok på på-knappen :-)

Kommentarer

  1. Hei.Så koselig dere venninndene hadde det.Er jo veldig koselig å gå på kino og kafe sammen med venninnder synes jeg.Ha en riktig fin Mandag.Klem fra Bodil...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri