Luftslottet som sprengtes

Nå har jeg sett "Luftslottet som sprengtes"! Og jeg ble ikke skuffet, for dette var en knallbra film!! Dette er tredje film i historien om Lisbeth Salander og Mikael Blomquist. Og filmen starter der nummer to sluttet.

Lisbeth Salander blir flydd til sykehuset, og mens Lisbeth ligger lenket til sykesengen hardt skadd så prøver Mikael Blomquist å hjelpe henne til å bli renvasket fra trippeldrapet i fra film to. Og mens han graver i Salanders bakgrunn så dukker stadig flere momenter opp. Disse nye momentene dukker opp i rettssaken mot Lisbeth Salander, tok mye av plassen i bok 3 som var på over 700 sider. Men jeg følte ikke at mye var utelatt av den grunn for spillefilmen varer tross alt i bare 2 timer og 25 minutter...

I allefall da jeg gikk hjem i går så var jeg nesten litt trist. Skulle ønske jeg kunne lese og oppleve mer Lisbeth Salander gjennom bok og film. Så etter jul, lurer jeg på om jeg ikke skal lese de bøkene om igjen!! Jeg likte bøkene så godt, så de må jo være gode når man leser dem en gang til også, tenker jeg :-)

Kommentarer

  1. Hei!
    Jeg har akkurat sett film nr. 2 på video, og jeg gleder meg allerede til den siste kommer på video også!
    Jeg er også fan av disse bøkene og syns det er synd at forfatteren døde så alt for tidlig. Skulle gjerne lest mer av Stig Larsson... :O)

    Nå, har du vært i byen og hyllet Obamai dag. Jeg har fått min dose på tv'n. Så de gikk ut og vinket til folket. og da jeg skulle på jobb i dag tidlig(jobber på Jessheim) var det kaos der også fordi E6 var jo steng.

    Ønsker deg en strålende kveld!

    SvarSlett
  2. Jeg har også store planer om å lese Milennium-triologien igjen, ble virkelig inspirert da jeg så filmene. Knallbra filmer og enda bedre bøker :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri