Panserhjerte av Jo Nesbø

Jeg ga tidlig beskjed til de hjemme, at mitt største julegaveønske for 2009 var Panserhjerte av Jo Nesbø, for jeg så frem til å sette meg ned med denne boka 1.juledag i god stolen med kaffekoppen...

Og jeg ble ikke skuffet, for boka låg under treet den, og boka skuffet heller ikke :-)

Panserhjerte begynner med at to kvinner er funnet drept på samme måte, blødd i hjel med stikkmerker i munnen. Politiet og Kripos står uten spor, men så blir politidamen Kaja Solness sendt til Hong Kong for å hente Harry Hole. Og Hole han skuffer ikke. Han drikker seg dritings, flørter med damene, og nøster opp der andre møter problem.

Jeg har lest at mange ikke syntes at Nesbø er på sitt beste her, og det er han kanskje ikke, siden min Hole favorittbok er "Rødstrupe", men "Panserhjerte" er knallgod, den er tjukk men den ble slukt på tre late juledager:-) Og jeg må innrømme det, at jeg blir litt småforelsket i Harry Hole mens jeg leser boken, og gruer meg til den dagen siste bok om han er skrevet...

Og til alle som er innom og leser bloggen: GODT NYTT ÅR!

Kommentarer

  1. Kanskje på tide at jeg prøver meg på en norsk krim? Takk for fin anmeldelse og riktig godt nytt år!

    SvarSlett
  2. Godt at du fikk det du ønsket deg til jul. Fine julegaver du har laget og gitt bort også.
    Ønsker deg alt godt i det nye året :)

    SvarSlett
  3. Hei.ØNSKER DEG ETT RIKTIG GODT NYTT ÅR.Masse klemmer fra Bodil.blogges neste år..

    SvarSlett
  4. Heia, og takk for hyggelig hilsen. Liker Harry Hole jeg også. Har både lest bøkene og hørt dem på lydbok.

    Det snør på Nordmøre ja - det skal være sikkert.
    Full sysselsetting med snøskuffe og freser.
    Det kom 40 cm. bare i natt. Det er kjempevakkert -
    men nå er det nok.

    GODT NYTT ÅR TIL DEG!

    SvarSlett
  5. Hei..., jeg har også en tendens til å bli litt forelsket i Harry Hole når jeg leser bøkene. men jeg lurer på om jeg ikke har lest at han ikke skal skrive flere bøker om han... (ikke helt sikker)

    Alle bøkene er kanllgode... :O)

    Ønsker deg et kreativt og godt 2010.

    klem

    SvarSlett
  6. Nesbø er en fantastisk forfatter, det er helt sikkert. Ønsker deg forøverig et riktig Godt Nytt År !

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri