Nye bøker til sommeren :-)

Noen ganger begynner jeg å lure på meg selv, er jeg virkelig så lett påvirkelig? Jeg gikk litt i Oslo Sentrum i dag, og oppdaget i en side gate til Karl Johan en butikk med billige bøker. Jeg gikk inn selvsagt, så noen bøker jeg likte, men gikk ut igjen - uten en eneste bok. Jeg har nok uleste i bokhylla tenkte jeg - og var veldig fornøyd.

Så fikk jeg se Norli bokhandel, og der sto det: Ta tre og betal for to! Og da var det gjort, jeg kom ut med tre bøker jeg... Kunne sikkert ha tatt flere også, men de skal skal leses!! :-)

Den ene boken er Bienes hemmelige liv, den har jeg hørt veldig mye bra om. Så den er jeg veldig spent på. Har også filmen i hylla mi, den har jeg ikke sett enda. Men denne boken er kjøpt etter at mange har anbefalt den.


Så kjøpte jeg denne: "Rosens navn". Aller mest kjøpte jeg denne boken, fordi den var mye omtalt i "Francis Meyers lidenskap". Derfor synes jeg det er ekstra spennende å lese denne boken.

I tillegg er det vel en krimklassiker også, og ikke minst er den filmet med Sean Connery i hovedrollen. Den filmen har jeg heller ikke sett, og jeg vet ikke om jeg må det heller. Det er ikke alle filmatiserte bøker jeg må se, selv om jeg har lest/skal lese boken. Tror dette blir en min bok når jeg skal gå Rondane på langs.

Og til slutt kjøpte jeg en ny bok av Arto Paasilinna. Jeg har blitt fan!! Har lest tre bøker allerede i år, og det er nok ikke den siste jeg kommer til å lese, jeg synes han er utrolig bra og en morsom forfatter med et alvorlig tema i sine bøker. Det er nok denne boken jeg kommer til å begynne med.

Noe annet jeg har begynt med i år, er å kjøpe bøker i paperback. Har aldri gjort det før, og kjøper helst med harddt omslag. Men nå har jeg kapitulert. Paperback er jo så billig, og det tar heller ikke lang tid før nye bøker kom ut i dette formatet heller, og de er ikke minst lettere å ha med i vesken.

Kommentarer

  1. Så lurt å være lettpåvirkelig- var jo virkelig noen kupp du kom ut med:D

    SvarSlett
  2. Hei søte, gode venninna - takk for frokoststunden i dag! Jeg har gått bort fra prinsippet innbundet for lenge siden, men - problemet nå er at noen mykpermbøker har så liten skrift at jeg orker ikke lese dem! ;-)(Eller er det bare synet mitt???)

    SvarSlett
  3. Ja, jeg kjenner det der så godt igjen! Jeg kjøper pocketbøker over en lav sko. Kan ikke gå inn i en bokhandel uten å komme ut med nye bøker. Ja, ja. Det finnes vel dårligere vaner...

    SvarSlett
  4. Hei! Takk for hyggelig hilsen hos meg! Ja, "Bienes hemmelige liv" gjorde et sterkt inntrykk på meg - både som leser og som forfatter... En vanvittig godt språk, og en sjelden, gripende historie... Jeg bestilte nå DVD`n - har lyst til å få med meg filmen også, selv om den aldri kan fange opp de fantastiske, honningmalende ordene, som boka kan..
    De to andre bøkene du nevner her, har jeg ikke lest - men takker for tipsene!
    Ha en flott søndag! :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri