Kvinnen i buret av Jussi Adler-Olsen

Kvinnen i buret av Jussi Adler-Olsen var en av bøkene fra Bakgårdssalget til Aschehoug. Jeg leste en veldig positiv anmeldelse fra Ladybug av denne boken, hun liker ikke krim så godt heller, men denne bok falt i smak hos henne. Det er gøy å lese, og skaper forventninger hos meg :-)

Det er en ung fremadstormende politiker ved navn Merete Lynggaard som er forsvunnet. Etter fem år er hun ikke funnet og politiet antok at hun tok sitt eget liv. Hun forsvant på en passasjerferge og politiet mente at hun hoppet over rekka og druknet seg, derfor er ikke noe lik funnet heller.

Når en ny avdeling, avdeling Q, blir opprettet med Carl Mørck og hans hjelper Assad som eneste ansatte, så tar de fatt på denne saken for å se hva som egentlig skjedde, om det virkelig var et selvmord og hva var motivet.

Historien er skrevet med to "handlingstidspunkt". Den ene historien er om Merete Lynggaards liv og hva hun gjorde før hun forsvant i 2002, og den andre er fremdriften av Carl og Assad's etterforskning.

Det er en god historie, men ikke noe mer enn det. Jeg lot meg ikke rive med, slik at jeg ikke greidde å slukke lyset, slik som jeg gjør når jeg leser en Harry Hole bok :-) Men det var en helt grei krim altså.

Les Anitas anmeldelse her, den er langt mer positiv :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri