Lasses hus av Anna Bache-Wiig

Jeg har lest en god bok: "Lasses hus" av Anna Bache-Wiig.

På Tiden forlag sine nettsider leser jeg:

"Kan man stanse tiden? Hvordan velger vi minnene våre? Hvor mye kan egentlig velges bort? Og ligger sannheten om hvem vi er gjemt i et hus fra 1970-tallet?

Den unge sangerinnen Liv Solhjell er død, men preger fortsatt livet til mange som kjente henne. Med stadig vekslende perspektiv møter vi en rekke facinerende karakterer, hvis skjebner gradvis flettes i hverandre, kretsende rundt Livs mer eller mindre uskarpe minne, opp og frem mot et klimaks som vil komme til å forandre livet for flere av dem.

Vi møter blant annet den pertenlige møbelhandleren Arne, den selvbedragerske omsorgsdesigneren Eva, barnevernsbarnet Sara, og den maniske designgründeren Bo Bang."

Det var ei venninne som anbefalte med denne boken, som jeg leste ut ganske raskt. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg likte den så godt, men språket er lett å lese. Korte setninger, i tillegg til at hun har flere hovedpersoner som vi følger.

Det var en underholdene bok og god bok - enkelt og greit :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri