Sukkerdøden av Unni Lindell

"Sukkerdøden" var den boken jeg ønsket meg aller mest til jul, og heldigvis fikk jeg den. Etter intens lesing de siste dagene så ble jeg ferdig i går kveld, og da var det nesten så jeg mistet pusten!! Den var så spennende!

Kari Helene Bieler var bare åtte år da broren hennes døde i krybbedød. Dette er hun blitt fortalt av sine foreldre, men 16 år senere og 100 kilo tyngre så husker hun hva som virkelig skjedde. Og når hun vil fortelle dette til Krispossjef Martin Egge så starter det en hel rekke av dødsfall som skal oppklares av Cato Isaksen og hans team.

Aller mest er dette en bok hvor politibetjenten Marian Dahle er hovedpersonen, og jeg liker ikke henne. Hun er så egenrådig og de sosiale antennene er heller ikke helt utviklet, noe som kommer av dårlig oppfølging fra adoptiv-foreldre i barne og ungdomsår. Men allikevel, så synes jeg at Unni Lindell bør la Cato Isaksen være hovedpersonen.

Dette er uansett den aller beste Cato Isaksen-krimmen til nå. Jeg likte veldig godt de to første, og de andre har vært bra, men ikke fantastiske - men det var altså denne boken :-)

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri