Skjerf til niese (men jeg lurer på en ting)

Min eldste niese hadde sett denne linken og lurte på om jeg ville strikke et slikt skjerf til henne, og da var selvfølgelig svaret: JA!!Vi gikk på Tjorven og kjøpte altfor mye garn, offwhite Katia Merino Sport, og la opp på pinne nummer 5. Strikket to lengder med 16 rapporter, og sydde sammen til slutt. Slik ser det ut der det er sydd sammen. Men det jeg lurer på er er det noen triks for at skjerfet ikke skal rulle sammen i kantene? Jeg har dampet det, men jeg ønsker ikke å hekle eller å strikke en kant på sidene, så skal det bare være slik?

Kommentarer

  1. I oppskriften står det jo at du skal hekle en enkel kant rundt. Jeg fatter ikke hvordan du kan hindre at det ruller seg hvis du ikke lager en kant? Kanskje brette inn en fald og sy? Men da blir jo skjerfet smalere? Hm. Tips til bruk at for mye garn: Katia Merino Sport er det garnet som brukes til luene med pelsdusk, og den oppskriften står på Tjorvens hjemmeside. Pelsdusk 235,- men uten dusk er også ok. Blir en fin lue med den fargen, synes jeg. Hilsen Turid

    SvarSlett
  2. Hei Turid, nå måtte jeg lese oppskriften igjen, og ja det står at jeg skal hekle en enkel kant. Jeg trodde det gjaldt den hekla versjonen..., sånn kan det gå når en er slurvete i "finishen" :-) Da er det bare å finne frem heklekroken i hvertfall.

    SvarSlett
  3. Fint skjerf! Deilig med hjemmestrikka. Hekle en kant skal hjelpe ja, pass på at du hekler stramt nok :-)

    SvarSlett
  4. Fint skjerf ღ og heklet kant blir sikkert bra:)

    SvarSlett
  5. Ja, jeg skal hekle en kant, og da kan jeg sende det til min niese. Litt nedtur siden jeg trodde jeg var ferdig, men det skal bli ordentlig, så da er det ingen bønn - heklekroken må frem :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri