Den glemte hagen av Kate Morton

For en bok - og for en lesefest!! Denne boken har tatt opp mye tid de siste 6 dagene, da jeg har drasset med meg denne mursteinen av bok på buss og t-baner, men den måtte bare med!!

Jeg leste førts om Kate Morton i denne bloggposten hos Knirk for lenge siden, og kjøpte meg boken "Tilbake til Riverton" på salg. Den begynte jeg på før jul, og las ti sider før jeg la den fra meg. Jeg var nok ikke "in the mood", for da jeg fikk denne boken "Den glemte hagen" til bursdagen av min søster, så måtte jeg bare lese den. Det hjalp jo at Solgunn Sitt også skryter av boka her.

Boken starter med Nell som dør nesten 100 år gammel, og hennes eneste barnebarn arver et hus i England. Arvingen Cassandra begynner å lete i hva som gjorde at bestemoren hadde et hus ingen visste om i England, og har få ledetråder å gå etter når hun starter "jakten på sin bestemor".

Kate Morton sjonglerer med handling på 1900-tallet, midt på -70 tallet og i 2005. Det er mange løse tråder, og mange mennesker som dukker opp underveis, men det blir adri kaotisk eller for mange og trådene blir nøstet opp til slutt.

Dette var en skikkelig god bok som jeg ble helt oppslukt av. To ganger tidligere har jeg også hatt det slik at jeg bare ønsket å stoppe verden og bare lese ferdig boka, og det var da jeg leste Rødstrupe av Jo Nesbø og Menn som hater kvinner av Stieg Larsson.

Og det beste nå er at jeg har to bøker til av Kate Morton å se frem til :-)

Boka: bursdagsgave fra min søster

Kommentarer

  1. Så bra at du likte den! Og jeg må si jeg er misunnelig over at du har to bøker til gode av Morton.

    SvarSlett
  2. Da var boken bestilt - på engelsk fra Amazon, dette blir min sommerbok innimellom oppussing og alt annet som står på. Takk for tips! ;)

    KLem, T.

    SvarSlett
  3. Så bra... :O)
    Fikk lyst til å lese den med en gang!

    klem

    SvarSlett
  4. Denne boka lånte eg for eitt år siden, men den vart levert tilbake igjen. Då eg kjøpte den på Mammutsalet tidlegare i år, vart eg oppslukt og leste den ganske kjapt. Tilbake til Riverton har eg og i bokhylla - og den er lest - og eg venter spent på den siste boka. Kunne nok kjøpt den og, men litt stiv pris for øyeblikket:-/ Spennande å lese at andre og liker "mine" bøker.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri