Luktesansen vs Facebook-profilen?

Jeg hørte på P4 i dag morges at det var gjort en forskning blant ungdommer på hva de ville ha ofret av luktesansen eller Facebook-profilen, og de ville faktisk ha ofret luktesansen!! Jeg leser om dette i Dagbladet også. Studien er gjennomført blant ungdommer mellom 16-30 år i USA, Storbritannia, Spania, Kina, India, Brasil og Mexico, så jeg hadde da uansett ikke blitt spurt i denne undersøkelsen.
Men tenk på hva de da ville ha gått glipp av. I dag (også) gikk jeg i Botanisk Hage, blant blomstrende Rhododendron, rosa liljekonvall og syriner og de luktet fantastisk!
Og ett sted dukket denne Magnoliaen opp, veldig pen er den også.
Og vel hjemme sitter jeg og lukter på disse jordbærene og skal straks fråtse i meg en kurv...
...mens jeg surfer rundt på Facebook, diverse blogger også videre. For jeg sier som Ole Brum: "Ja, takk begge deler", men MÅTTE jeg ha valgt så hadde jeg beholdt luktesansen :-)

Kommentarer

  1. Helt enig. Luktesansen er vært mer enn man skulle tro. Tenk om jeg ikke kunne kjenne lukta av ull - ille!

    SvarSlett
  2. Det er jo helt forferdelig å tenke på... er det virkelig mulig!!!
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  3. Hei... :O)
    Fulgte rådene og plutselig var jeg pålogget igjen... :O)

    Jeg hørtes også de snakket om det på radioen i dag... Intet stort problem for meg, er veldig lite på facebook selv om jeg har en profil der.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Hei.Nydelige bilder.Elsker blomster.Hørtes ikke bra ut glad for jeg har luktesans.Må innrømme at jeg er en del på FB selv jeg da koselig å treffe igjen gamle kjente.Ønsker deg en riktig fin Tirsdag.Klem fra Bodil.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri