En svunnen tid av Kate Morton

"En svunnen tid" av Kate Morton er absolutt en page-turner, men ikke i like stor grad som "Den glemte hagen". Jeg hadde litt problemer med boken i starten og den var litt langdryg. Men dess lengre jeg kom, dess bedre ble både karakterene og historien(e).

Også i denne boken er det to parallele historier. Den ene i 1992 og starter på kjøkkenet hos Meredith Burchill og hennes datter Edie. Moren mottar et brev som er over femti år gammelt og morens reaskjon vekker straks Edies interesse for å finne ut hva som sto i brevet.

Den andre historien foregår hos de tre ugifte søstrene Blythe på slottet Midlerhurst utenfor London, i de tidlige krisgårene av 2.verdenskrig. Disse tre døtrene lever enda på pengene etter sin far, den kjente forfatteren Raymond Blythe som skrev den kjente barneboken om Muddermannen.

I starten syntes jeg at historiene om de tre søstrene var veldig kjedelig, det var veldig tregt. Men etterhvert ble det spennende å lese om disse tre og deres skjebner og hvorfor de forble ugifte på slottet i all sin dag.

Historien om Edie og hennes forhold til sine foreldre og hennes søken etter svaret på brev-gåten var bra fra starten av.

Les også Knirk og Fjordlandet sine gode og fyldige omtaler av boka. Nå skal jeg ta frem til "Tilbake til Riverton", som har stått i bokhylla mi i nesten to år :-)

Kommentarer

  1. Du er av de bloggerne som er flink til å lenke til andre bloggere - det er fint. Forsøker å huske det jeg også. Det er litt skikk og bruk blant bloggere egentlig.
    Og boka likte jeg godt. Det vet du jo. ;o) God helg!

    SvarSlett
  2. Takk Knirk, det var hyggelig at du skrev det.

    De som skriver anmeldelser, og spesielt så gode som dine er fortjener å bli linket, syns jeg. Og det er jo du som har fått meg til å lese Kate Morton - så takk igjen :-)

    God helg til deg også :-)

    SvarSlett
  3. Held på med denne nå (er på side 218 i den engelske utgaven) og er enig i at den var treg i begynnelsen. Nå begynner den å ta seg opp, og gleder meg til resten:-)

    SvarSlett
  4. Hei Elida,

    da kan du bare glede deg. Har du kommet over starten, så blir det bare en fryd og glede å lese resten. Egentlig var ikke starten så treg, men i forhold til "Den glemte hagen" så var den det. Muligens var det foventningene som var litt vel høye :-)

    SvarSlett
  5. Alltid spennende å lese dine anmeldelser:)

    SvarSlett
  6. Takk Ulla-Bella, det går jo mest i om jeg syntes boka er god eller ikke. Ikke så mye om språket er godt eller dårlig osv... :-)

    SvarSlett
  7. Så fint å lese at "Den glemte hagen" er enda bedre, jeg likte nemlig denne boken veldig godt og jeg har den andre stående i bokhyllen :)

    SvarSlett
  8. Hei, ser at du liker Kate Morten... Jeg heter Wenche og jobber i Silke Forlag. Vi kommer med en spennende bok til høsten i samme sjanger og tenkte kanskje du ville lese denne ... Ta kontakt med meg på mail: wenche.haugland@silkeforlag.no - hvis du har lyst!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri