Verdensmestrene av Henrik H Langeland

Denne boken likte jeg!! Jeg likte veldig god "Francis Meyers lidenskap" i fjor også, og her fortsetter Langeland å overbevise meg om at jeg liker hans bøker - så jeg gleder meg til neste bok allerede. Jeg fikk denne boken anbealt av turvenninnen min, og jeg skjønner nå at jeg kan stole på henne når hun kommer med anbefalinger.

Boken handler om fire ungdommer som vokser opp i Oslo og handlingen foregår i 1982. Lars fra Gulleråsen, Remi fra Oppsal, Amar fra Haugerud og Simone fra Husebygrenda. Boken starter i det Oddvar Brå brekker staven i stafettten under ski-VM i Oslo i 1982.

De fire krysser hverandre innimellom, og det er et fint driv i boken hele veien, og det er aldri kjedelig, selv om boken kunne ha vært litt kortere enn 597 sider. Langeland skriver veldig godt, syns jeg. Når han beskriver en huggorm episode så måtte jeg bare skumlese avsnittet for det var så ekkelt!!

Det skal visst komme flere bøker om disse fire, og det ser i hvertfall jeg frem til.

Boka: kjøpt selv....men den var jo på salg på Ark...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri