En himmel full av stjerner av Knut Nærum

Denne boken kjøpte jeg på salg for mange år siden, etter at jeg hadde "flira" meg gjennom "Døde menn går på ski" og "Norsk litteraturhistorie fritt etter hukommelsen" som var kjempemorsomme.

Denne boken handler om en gruppe mennesker som starter en slags klubb, der de bytter på rollene som talkshow-vert, deltakere som journalist, sosionom osv og andre som entusiastiske publikummere. Denne klubben heter Furore, og er strengt hemmelig, og skal ikke bli kjent for omverden. Når en Dagblad-journalist finner ut av dette og publiserer en sak om Furore og lederen Kent blir intervjuet i Først og Sist så slår gruppen sprekker.Og den eneste grunnen til at Furore ble dannet var at de ville leke kjendis!

Dette var en tynn liten flis av en bok og det var det beste med hele boken, for denne var kjedelig i forhold til de andre jeg har lest av Knut Nærum. Jeg synes han er morsom i Nytt på Nytt, men her virker nesten som han skulle være overmorsom. Og når historien i tillegg var tynn, så ble dette rett og slett tamt.

Nå blir det stille fra meg i noen dager, tar meg en tur til Hardangervidda i morgen og går fra hytte til hytte og fra fjell til fjord! GOD SOMMER så lenge!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri