Felicia forsvant av Jørn Lier Horst

På fjellturen jeg var på leste den ene i gruppa mi denne boken, og hun ble ferdig tok jeg over boken, siden det er en forfatter jeg aldri har lest noe av.

Boken starter med at restene av et lik blir funnet i det de graver opp et garderobeskap. Politiet finner ut at det er Felicia som forsvant for nesten 25 år siden. Politiet må finne ut hvorfor hun ble skutt før foreldelsesfristen på 25 år går ut, men i mellomtiden forsvinner ei ung jente på 25 år også.

Jørn Lier Horst sin etterforsker William Wisting før altså to saker i fanget, som etterhvert som etterforskingen skrider frem, viser seg å henge sammen.

Boken er bra lesestoff på flyturer, fjellturer og mens en venter på bussen. Den har et plot som drives raskt fremover og karakterene er synpatiske. Skal ikke se bort i fra at jeg kommer til å lese flere av denne forfatteren. Selv om det var bra, så fant jeg raskt ut hvem som var morderen, og det var jo en nedtur.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri