Livet i Bergfoss av Synnøve Eriksen

Livet i Bergfoss sin første bok som heter "Første møte" lyste mot meg da jeg dro til København med båten. Der er alltid en seriebok å plukke med seg, og denne gangen var det Synnøve Eriksens serie fra 2002.

Denne boken var lettlest, men en god historie. Boken handler om den ugifte moren og presten Anette Borge som flytter til Bergfoss, og må finne nye venner. Og stedets mest populære ungkar er Ulf Veide, som er litt mystisk. Han blir bergtatt av presten. Dermed er det duket for romantikk, kjærlighet og dramatikk.

Det som jeg likte best med historien er at den er lagt til nåtiden og ikke for 200 til 100 år siden hvor ei ung tjenestejente blir giftet bort til stedets ungkar og storbonde. Synnøve Eriksen skriver lett og fengende og jeg måtte lese ut boka. Men jeg kommer nok ikke til å kjøpe flere. Til det er det for mange andre bøker jeg vil lese.

Bildet har jeg lånt fra bloggen til Serieliv.

Kommentarer

  1. Jeg har aldri lest denne serien, jeg holder meg mest til serier fra fortiden og helst atten hundre tallet da jeg leser roman serier. Akkurat nå leser jeg Maria av Svanberg:) Kjempe fin serie:)

    SvarSlett
  2. Maria fra Svaneberg har jeg ikke lest, men jeg ser det er mange som leser den. Serie som dette har jeg lest mye av (Isfolket og Raija er favorittene) og jeg liker det, men nå er det for mange bøker jeg ønsker å lese og som ligger på vent til at jeg blir "opphengt" i en serie, for jeg blir hekta :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri