Oppsummering 2012

Først av alt Godt nytt år!! Disse tre bøkene fikk jeg til jul og det er tre bøker jeg har ønsket meg. Skal begynne med "Hauk og due" av Henrik Langeland.
Men jeg ser det er mange som har oppsummering i disse dager, og i fjor deltok jeg på en oppsummerings-kavalkade gjennom Anettes Bokboble, og bruker den samme malen i år.

Årets beste bok:
Dette ble veldig vanskelig, men jeg havner på "Blomstenes hemmelig språk" av Vanessa Diffenbaugh. Denne boken leste jeg i februar, men den gjorde et stort inntrykk. Her er min omtale av boken.

Årets dårligste bok:
Uten tvil så ble det: "Et rike for sultne sjeler" av Lorraine Lòpez. Boken har fin tittel og et nydelig omslag, men historien holdt ikke mål i mine øyne, og her er min omtale.

Årets skuffelse:
Ifjor ble Karin Brunk Holmquist sin bok om de sirile gentlemennene årets overraskelse. Men Brunk Holmquist sin bok i år, "Rosa elefanter" ble en nedtur. Historien ble nesten en blåkopi av fjorårets bok, og da ble det ikke så spennende å lese. Her er min omtale.

Årets overraskelse:
Dette er ikke en ny bok, men jeg leste den først i år og det var "Reisen hjem" av Lori Lansens. Grunnen til at jeg ble så overrasket var at dette er en bok som alle sier at jeg bør lese og det gjør meg skeptisk. Men historien var nydelig og jeg lot meg begeistre. Her er omtalen min. 

Kommentarer

  1. Blomstenes hemmelige språk virker veldig spennende, den har jeg lyst til å lese:)

    SvarSlett
  2. Jeg har også Blomstenes hemmelige språk som en av årets beste utenlandske romaner. Rosa elefanter likte jeg, men den var ikke blant de beste.. Godt nytt år.:)

    SvarSlett
  3. Hei på deg og tusen takk for kjempekoselig kommentar hos meg i dag! Tror jammen jeg må lage en reprise på denne oppsummeringen jeg også :) Klem fra Anette ♥

    SvarSlett
  4. Hei!
    Jeg har bare lest Blomstenes hemmelige liv"" og "Reisen hjem" de likte jeg veldig godt- og de to andre er det vel like greit at jeg har hoppet elegant over ;o)
    Ønsker deg et fornøyelig nytt år!

    SvarSlett
  5. Tenk at jeg ikke har lest Blomstenes hemmelige liv. Den har jeg nok egentlig veldig lyst til å lese.

    SvarSlett
  6. Fin-fin oppsummering! Jeg håper du og pusene får et riktig godt leseår :)

    SvarSlett
  7. Takk for mange fine møter i 2012 :) Blomstenes hemmelige språk er veldig god, og Reisen hjem husker jeg at jeg også likte godt :)

    SvarSlett
  8. Flott oppsummering, jeg tror jeg låner den av deg, jeg :-) Godt nytt år, Gro, vi ses snart!

    SvarSlett
  9. Riktig godt nyttår, Gro :) Jeg har ikke lest noen av bøkene på din liste, verken de gode eller de dårlige, men jeg har til gjengjeld Blomstenes hemmelige språk stående her i hyllen. Kanskje jeg burde prioritere den i 2013?

    SvarSlett
  10. Blomstenes hemmelige språk anbefales til alle som ikke har lest den - gled dere :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri