Mord på kirkegården av Maria Lang

Dette var perfekt reiselektyre på vei hjem til påskeferie :)
Jeg fant plutselig denne boken i vesken på vei hjem og med en bok på 200 sider og mye dialog så gikk lesingen radig unna.

Det hele starter med et mord på julaften, og tilstede er Puck og Einar Bure. Puck er alltid nysgjerrig når mord skal oppklares, og det er tilfellet denne gangen også. Puck og Einar skal forøvrig feire jul hos Pucks onkel som er prest, og blir oppvartet av hans datter og husholderske. Idyllen og julefreden brytes når den flotte kjøpmanns konen kommer og skriker at mannen hennes har forsvunnet. Han blir senere funnet død i butikken.

Et mord til oppstår, mistenksomheten rettes mot de som kjente kjøpmannen og sto kjøpmannen nærmest. 

Historien er enkel og krimgåten likeså, samtidig så er disse bøkene så lett å like. At boken har mye dialog gjør at det er lettlest, og jeg lar meg engasjere og sjarmere av disse bøkene til Maria Lang som ble skrevet for 50-60 år siden.

Og noe av det jeg liker aller best med boken er at før historien begynner så er de involverte personene oppramset. Slik er det lett å huske hvem som er hvem og hvilken relasjon de har til hverandre. 

Andre bloggere som har lest denne er: Randi, Karin, Beathe, Silje, Tone, Linn og Moshonista.

Boken: leseeksemplar fra Silke Forlag

Kommentarer

  1. Ja, Maria Lang må være perfekt som reiselektyre; enkelt, greit og sjarmerende ;-)

    SvarSlett
  2. Maria Lang tror jeg kommer til å bli 2013s største hit. Alle liker bøkene, det blir film, tv-serier, osv osv. Her er det bare for bibliotekene å grave i kjellerdypene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Grugleder meg litt til å se filmene, for det er noen ganger at karakterene er utrolige dårlige eller annerledes enn det jeg har sett for meg, og da kan skuffelsen bli stor :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri