Bokbloggerprisen 2013 - om hvordan jeg ligger an

I år har jeg vært stolt av av meg selv når det gjelder bøker jeg har lest. Jeg har lest til lesesirkler og jeg følte selv at jeg hadde lest mye norsk. Men så tok jeg en opptelling denne uka, og oppdaget at jeg ligger dårlig an til Bokbloggerprisen og bøker jeg kan nominere. 

Tre bøker er ferdig lest og en holder jeg på med, men det positive er at de neste bøkene som jeg har planer om å lese er også av norske forfattere og fra 2013.
På den andre siden er det godt å se at jeg har lest en dokumentar (Mysteriet mamma), og holder på med en fantasy (Odinsbarn) - begge deler i åpen klasse. I kategorien skjønnlitteratur og krim har jeg lest to,  en krim (Politi) og en roman (Fyrsten). Det er lett å se hva jeg skal ha fokus på fremover, selv om jeg skal lese en biografi og en klassiker før vi sier farvel til 2014.

Ser det er mange bloggere som har laget et innlegg om sine forberedelser, men jeg viser kun til Rose-Maries innlegg som har samlet alle linkene.

Kommentarer

  1. Godt å se at vi er flere, Gro, som må ta oss litt sammen disse siste månedene ;-). Jeg var og hentet 3 nye norske bøker på posten i dag. En som jeg har bedt om og to som jeg har kjøpt selv. Gleder meg til alle, og selv om de alle er romaner så er de veldig ulike både i form og tema (det siste er egentlig bare noe jeg tror, jeg har ikke lest dem ennå). Ellers så holder jeg på med min femte bok nå; Den onde arven av Thomas Enger, og den er lettlest og spennende.
    Gleder meg til å lese mer om hvilke bøker du bestemmer deg for videre!
    God lørdag, Gro! Stor klem :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har en bok jeg har lånt, og så det samme boken som deg av Thomas Enger, og etter det vet jeg ikke. Men norske bøker skal det bli, det er helt sikkert.

      :)

      Slett
  2. Skulle ønske det var masse tid igjen å lese, men får lese d man rekker:-) Spennende blir d ihvertfall:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig Isabella, skulle ønske det var en haug av tid igjen :) Har i alle fall prioriteringene for lesingen ut året klart, det er kun norske bøker :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri