Se, døden på deg venter av Maria Lang

Dette er en perfekt togbok! Den er i pocket, passe lang og ganske spennende. En vet hvordan bøkene om Puck Bure vil ende, men allikevel lar jeg meg sjarmere av henne og fascinere av Maria Langs forfatterskap.

Maria Lang ga ut 43 kriminalromaner i løpet av sin tid, og Silke Forlag gir de nå ut i serien "Silkeperler". Denne serien har blitt filmatisert flere ganger, og en ny-filmatisering skal gå på TV2 i løpet av 2014. Og de skal jeg nok prøve å få med meg.

Puck Bure, som i denne boken sliter litt i ekteskapet til Einar er igjen i begivenhetens sentrum. Mozarts stykke "Cosi fan tutte" skal settes opp i Drottningholms slotts-teater. Puck blir raskt venner med skuespillerne men ikke alle er så gode venner som det virker som og Puck overhører en opprivende krangel.

Krangelen er mellom Göran Göransson og stykkets stjerne Tove Monrad. Flere av skuespillerne misliker henne og ekstra ille blir det noen dager senere sår Tove ikke dukker opp til forestillingen. Noen dager blir hun funnet drept i en tordenkasse i teateret og jakten på morderen er i gang.

Det er korte avsnitt og dialoger som flyter fint. Det er faktisk mer interessant å følge med på Puck i denne boken, når hun ikke er så super-lykkelig som i de andre bøkene. Hun er som vanlig på sporet av morderen, men det er Christer Wijk som løser drapssaken til slutt. 

Jeg har enda en Maria Lang bok liggende og gleder meg til å begynne med den, for dette er kosekrim for meg. Andre bloggere som har lest boken er: Anita, Beathe, Karin

Takk til Silke Forlag for leseeksemplar.

Kommentarer

  1. Nå har jeg lest to av hennes bøker, og det kommer nok til å bli flere, kanskje denne? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Synes absolutt du bør lese flere av Maria Lang Tine, dette er en veldig fin serie.

      Slett
  2. Jeg har også den nyeste på vent nå. Så bra at du likte denne da. Koselige krimbøker dette synes jeg. Takk for linking.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, denne likte jeg. Tror jeg har lest alle de foregående unntatt den første, så den må jeg få lest en gang også. Og jeg har likt alle sammen, og neste uke skal jeg lese den som jeg har på vent.

      Selvsagt linker jeg :) Skulle bare mangle!

      Slett
  3. Jeg fikk ikke helt dreisen på Lang da jeg leste en av bøkene hennes i fjor, jeg syntes den var sjarmerende, men kanskje litt enkel? Det jeg liker er anmeldelsen din - den er god og du får frem elementer som gjør at jeg muligens vil prøve å lese denne her etterhvert. En "ikke- superlykkelig" Puck høres mer fristende ut :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Handlingen er litt enkel, men jeg synes ikke at det gjør noe. Løsningen kommer ikke som noen overraskelse, men jeg synes Maria Lang er bra uansett :)

      Takk for hyggelig kommentar vedr omtalen :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri