Farlige drømmer av Maria Lang

Så har jeg lest enda en Maria Lang krim, en serie som Silke Forlag gir ut og jeg liker disse krimhistoriene. Jeg kaller de mest for kosekrim, for det skjer et mord eller to, men det er så brutalt og utspekulert som det er i krimbøkene som kommer ut nå.

Bokens handling er i villaen til Andreas Hall. Han er en veldig berømt svensk forfatter med en norsk kone, men nå som hans neste bok nærmer seg slutten, så brekker hans sekretær og datter armen. Hun kan derfor ikke skrive ferdig boken som Andreas Hall dikterer og han får en vikar, Malin Skog fra forlaget.

I villaen til ekteparet Hall bor i tillegg Andreas Hall sin syke eldste sønn og kone, og ekteparets to barn og i tillegg er det en livlege som kommer og går som han vil. Og så blir Malin en av beboerne.

Som utenforstående synes hun at stemningen er spent, og ikke lenge etter dør en i familien, og Malin blir mistenkelig. Hun lufter sine tanker for en hyggelig mann på et bakeri som tilfeldigvis er i politiet og ikke lenge etter kommer kriminalkommisær Christer Wijk for å løse floken.

Ikke den mest kompliserte krimgåten, men det er godt at det finnes slike bøker også. Morderen var ikke overraskende, men det ødela ikke helhten. Selv om dette ikke er en bok jeg kommer til å huske til evig tid, så var dette en fin bok, og veldig kjekk å ha med seg på toget. Er det noe jeg skulle kritisere, så er det omslaget. Jeg likte bedre de andre, dette får det til å se ut som om jeg leser en legeroman, og særlig med tanke på tittelen.

Andre bloggere som har lest boken er: Heartart, Beathe, Astrid Terese. Takk til Silke Forlag for leseeksemplar.

Kommentarer

  1. Hehe, du har rett ang coveret..;) Ellers har jeg denne tilgode å lese her.:)

    SvarSlett
  2. Ja ikke sant Anita? :) Boken er fin å lese mellom tunge bøker vil jeg si.

    SvarSlett
  3. Denne har jeg på lur, etter å ha lest bok med handling fra Gaza tror jeg at jeg er klar for litt Maria Lang. Takk for tipset, og riktig god pinsehelg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri