Til Capri av Tron Jensen

Da har jeg lest enda en 2106-bok som jeg har lånt på e-bib, og jeg ble inspirert til å lese denne etter at jeg leste Tines omtale.

Det er den 57-årige Erik som reiser til Capri, han er nyskilt og med seg har han den fire år eldre Clementine, som han tror han skal klare å sjarmere til sengs. Hun var hans lærer i språk for flere tiår tilbake, men har nå møttes igjen og reiser til Capri. De bor på hvert sitt rom, noe ikke var helt etter planen til Erik.

Han har planer for å se Villa Malaparte, en villa som hadde en sentral rolle i en Brigitte Bardot film, men Clementine plages av høydeskrekk og vil ikke gå for nærme, noe som også skuffer Erik og hans romantiske ønsker for turen.

På hotellet bor også Irina som venter på at mann, sønn og barnepike skal komme til Capri. Hun tenner en ny gnist hos Erik bare med sitt nærvær og de kommer i kontakt, men hun er ikke interessert i noe eventyr med Erik.

Og det er det boken konsentrerer seg mest om, begjæret som Erik har til disse kvinnene og utfluktene han tar på Capri. Boken er kort og det går fort å lese, og Tron Jensen skriver lett, men for meg ble dette litt for trått og kjedelig. Fort lest og fort glemt for min del, dessverre.

Kommentarer

  1. Jeg lånte denne på ebokbib og begynte så vidt på den men av en eller annen grunn så fenget den meg ikke der og da og den ble levert tilbake ulest. Det virker som det ikke haster noe særlig å få lånt den igjen heller, og greit å vite hvilken bøker man trygt kan styre unna.

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kan du helt klart styre unna Beathe, det er så mange gode bøker der ute, så er det noen som ikke fenger så skal en bare droppe den! 😄

      Slett
  2. Så synd at boken ikke falt i smak, spesielt siden jeg "lokket" deg til å lese den :) Selv likte jeg den som kjent godt, til tross for lite ytre handling, noe som egentlig er ganske ulikt meg. Bedre lykke neste gang :) Ønsker deg en flott augustdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Man kan jo ikke vite om en bok faller i smak eller ikke, så en må gi bøkene en sjanse :)

      Håper du får en fin augustdag også :)

      Slett
  3. Jeg baystepper meg tilbake til bloggene, og ser at ting har gått sin gang i turbotempo i mitt fravær. Svært imponert over mengden norskebøker. Må bare få kastet meg rundt og få lest de 2 siste kortlistebøkene - Vatne og Lunde. Capri dog hopper jeg glatt over...

    SvarSlett
    Svar
    1. Du, det er det eneste jeg leser om dagen, norske bøker altså. Og nå er det snart tid for biorunde igjen også, og igjen tolker jeg det på min måte :)

      Vatne og Lunde er gode bøker, så bare gled deg og Capri - ikke bruk tid på den!

      :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri