Januar oppsummering 2019

Ser det er mange som driver med oppsummering i disse dager og jeg skulle også oppdatere litt, så som jeg er i blogg-flyten igjen :)

3 1/2 bok ble det i januar, og det er jeg veldig fornøyd med. Det er kun bøker av menn, og alle er norske og det er tre forskjellige forfattere.

Likte aller best den første boken jeg leste. "Leksikon om lys og mørke" av Simon Stranger, den var knallgod i mitt hode. Fjorårets bok om William Wisting fra Jørn Lier Horst var også god, men litt traust og løsningen på mysteriet ikke så veldig original. Men William Wisting er litt traust.

Bok nummer tre var Året av Tomas Espedal, og den likte jeg veldig godt også. Liker måten han skriver på, han "gir" av seg selv kan en si. Og nå leser jeg Jørn Lier Horst sin bok om William Wisting fra i fjor "Det innerste rommet". Og selv om det ikke er heseblesende krim, så er det spennende og jeg leser videre på tog og t-bane og mens det går noe dårlig på tv'en.

Ellers i januar så har jeg begynt å blogge igjen, lysten og viljen er tilbake, men kanskje med kortere omtaler enn hva andre har, allikevel er jeg tilbake.

Kommentarer

  1. ... og det er jeg veldig glad for.

    SvarSlett
  2. Det er veldig kjekt å se at du er tilbake i bloggen igjen. Er enig med deg, at av de bøkene du har lest så stiller Simon Stranger sterkest. Du likte jo Espedal en del hakk bedre enn meg, og Hors har jeg gått lei for lengst (det finnes jo så masse spennende god krim der ute...) Lykke til med neste lesemåned :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Skjønner at man kan gå lei av Horst, men nå har jeg hatt et opphold og det hjelper.

      Slett
  3. Det er ikke mengden som teller, men at man er i bloggverdenen.
    Jeg begynte med slike oppsummeringer i fjor og har funnet ut at da blir det litt mer oversiktlig for meg selv .
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Ingun, og ja jeg tror en slik oppsummering vil funke for meg, da vil jeg få mer oversikt og så er det lettere å huske utover året :)

      Slett
  4. Veldig fint at du er på blogg igjen Gro.:) Strangers bok er kjempebra.

    SvarSlett
  5. Helt enig med deg ang Stranger sin bok,den er veldig bra! Og veldig kjekt å høre at du har lese -og bloggelyst,det kan jeg like 🙂

    SvarSlett
  6. Juhhuuu til både lese og bloggelyst.
    (også hvisker jeg her noe om biografier, så lavt at jeg tviler på at du kan høre det, vil jo ikke skremme deg heller -))

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har sett kategoriene dine, og jeg tror kanskje jeg slenger meg på etterhvert. Tør ikke å love noe enda :) Men nå er jeg på gang altså og jeg synes det er morsomt :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri