Se meg, Medusa av Torkil Damhaug

Siden jeg leste Døden ved vann av Torkil Damhaug da Mamutt-salget startet, så kjøpte jeg også Se meg, Medusa av samme forfatter på salget. Visste da at dette var forløperen til Døden ved vann, for det ble referert til handlingen i Se meg, Medusa undeveis. Uten at det ødela for spenningen.

Se meg, Medusa handler om legen Axel Glenne og drap på kvinner som alle har en tilknytning til han på en eller annen måte. I tillegg har Axel Glenne dårlig samvittighet i forhold til sin tvillingbror som han ikke har sett på over 20 år, men som han nå plutselig ser "overalt".

Boka er bra, lettlest med korte kapitler, men det er først på slutten at det er virkelig spennende. I begynnelsen er det mer roman enn krim, til tross for noen uhyggelige drap. Men synes vel bok to er bedre enn den første.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri