Krittmannen av C.J.Tudor

Pleier å ta turen innom Bookcrossing-hylla på Østbanehallen når jeg har god tid før toget går. Og i forrige uke sto denne boken der, Krittmannen. En bok jeg husker godt fra i fjor da mange bloggere skrev om den, og nå har en som har lest den ut lagt den i hylla til nye lesere. Og jeg sto og virret og var litt usikker på om jeg skulle lese den, men tok den med meg og angret ikke på det.
Det er to historier i denne boken. Den ene er fra 2016, og Ed Adams er 42 år og lærer i en litt rolig engelsk landsby. Han har to av sine barndomsvenner der, og ei ung jente som leietaker i boligen sin. Livet går i sin vante tralt, helt til han mottar en et brev med et kritt og en kritt-tegning. Da skrus livet tilbake til 1986 da skumle ting skjedde i i en rolige landsbyen. Forferdelige ting som skjedde på den tiden rulles opp, med flere drap. Og i tillegg er kritt-tegninger veldig sentrale i det som skjedde da.

Disse to hendelses-løpene blir presentert for leseren i annenhvert kapittel. Egentlig et kjent triks, men det fungerer svært godt og det drar historien fremover. Jeg syntes boka var veldig god, og den ble vanskelig å legge fra meg på slutten, og nå skal den til Bookcrossing hylla igjen i løpet av uka.

Mange bloggere har lest denne boken og det er bare å google.

Kommentarer

  1. Så kjekt at du plukket med deg den, jeg likte den også veldig godt :)

    SvarSlett
  2. Har hørt en god del om denne og kanskje jeg bare skal hoppe i det å få lest den jeg også? Leser jo ikke så veldig mye krim, eller det må jeg snart slutte å si siden jeg leser krim sånn innimellom.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kan innimellom bli litt lei krim, men når jeg har lest noen kjedelige romaner, da er det godt å lese krim, fordi det stort sett alltid har en handling som drives fremover :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri