Menn som hater kvinner

Endelig skulle jeg på kino og se denne filmen, men jeg var litt engstelig også. Det er ikke mer enn to til tre år siden jeg husker alle satt og las denne boka på t-banen, og jeg kunne ikke forstå at den var så bra, til tross for veldig gode anmeldelser.Jeg måtte selvsagt kjøpe meg boka, og var helt oppslukt i historien om Mikael Blomquist, Lisbeth Salander og Vanger-konsernet fra første side...:-)Jeg gledet meg til å lese de to neste bøkene, men hvem kunne fremstille Salander og Blomquist på et kinolerret?

Men filmen var utrolig bra, og jeg ble IKKE skuffet!! Lisbeth Salander var som jeg hadde sett henne for meg, og de andre skuespillerne var også kjempegode. I tillegg var historien god. Boka er jo lang og å korte ned den til en kinofilm måtte være ganske krevende og vanskelig.

Historien er jo om en rikmann som ansetter Mikael Blomquist som sin privatetterforsker som skal finne ut hva som skjedde med hans niese som har vært forsvunnet/død i over 40 år. Blomquist ble ansatt etter at Lisbeth Salander hadde gjort research på han, og hun fortsetter å følge med på hva han gjør ved å hacce seg inn på PC'en hans og gi han hjelp til et spor han hadde funnet.Dermed var jakten i gang, hva skjedde med niesen.

Jeg gleder meg til fortsettelsen som kommer som TV-serie!! :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri