Alle mine kjære

For noen år siden plukket jeg opp Alice Sebold's roman "Alle mine kjære" på Mamuttsalg, og syntes det var en nydelig bok. Så da jeg fikk høre at Peter Jackson skulle lage film av denne boken så ble jeg litt overrasket, men gledet meg til å se den.

Filmen handler om 14 årige Susie Q som ble drept av sin nabo på vei hjem fra skolen. Jenta blir aldri funnet, men politiet finner lua og mye blod slik at det er ikke noe håp for familien å finne henne i live.

Susie Q ser på familien sin fra en mellomstasjon mellom jorda og himmelen, og ser alle sine kjære derfra. Hun ser at faren prøver å overbevise politiet hvem han mener er morderen, hun ser moren som trekker seg unna familien, hun ser bestemora som kommer for å hjelpe til og sine to yngre søsken vokse opp.

Grunnen til at jeg ble overrasket over at dette ble en film, er at mye foregår i mellomstasjonen til jorda og himmelen, og så for meg at dette måtte være vanskelig å filme, men det har Peter Jackson løst kjempegodt.

Filmen er spennende, trist og litt skummel, men også veldig fin. Jeg anbefaler filmen, som var kjempegod, men vil legge til at boka bedre.

Kommentarer

  1. Hei.Vil ønske deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil...♥♥

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri