Crazy Heart

Hver mandag er egentlig en skidag. Men da den ene av oss tre ble syk, så fant vi andre to at vi skulle på kino. Og siden Jeff Bridges vant Oscar for beste mannlige hovedrolle i Crazy Heart så valgte vi nettopp Crazy Heart. Og da jeg bestilte billettene var det ganske få seter som var opptatt, men salen var nesten full da filmen startet...Lurer på om Oscar-utdelingen hadde en effekt?? :-)

Men over til filmen: som jeg likte godt! Jeff Bridges spiller Bad Blake. Han er en 57 år gammel alkoholisert country-sanger, som har sett sine beste dager. Han synger på bowling-klubber og andre små steder for å få det hele til å gå i rundt.

En dag blir han intervjuet av en ung alenemor, som har gjort sine feiltrinn tidligere. De to innleder et forhold, og det er utgangen på dette forholdet som gjør at Bad Blake tar grep om livet sitt.

Dette høres kanskje ikke suverent ut, men med strålende skuespillere, nydelige bilder og utrolig bra musikk, så blir dette en veldig bra film. Og Jeff Bridges er veldig bra, og han synger godt. Jeg liker vanligvis ikke så godt countrymusikk, men dette var nydelig! Anbefales!

Kommentarer

  1. Jeg gleder meg sinnsykt til denne filmen. Må se den SNART. Det er mye bra countrymusikk hvis du leter - den som snakker til hjertet. :o)

    SvarSlett
  2. denne har jeg hatt knallyst til å se og nå fikk jeg enda mere lyst!
    er så kjekt med dine bok og filminnlegg :)

    ønsker deg en finfin ettermiddag,
    vibeke

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri