La stå av Ingvild H. Risøy

Lånte med meg novellesamlingen "La stå" av Ingvild H. Risøy da jeg var på besøk hos Mettemor for noen uker siden. Jeg husker jo at denne novellesamlingen fikk en god mottakelse da den kom for noen år siden.

Men jeg ble ikke overbegeistret av denne boken. Jeg syntes det var for stor variasjon mellom de sju novellene.


Novellen "Jimmy sa" likte jeg veldig godt. Den handler om Jimmy som er sikker på at han er adoptert men at ingen vil si det til han.
Novellen "Hilsen Julie" synes jeg var bare forvirrende. Det er små historier fra ei hyttebok og en spiralblokk, og jeg fikk aldri tak i historien.

Den første og den siste novellen har de samme hovedpersonene, og det synes jeg var veldig bra, da ble novellesamlingen bundet sammen på en måte.


Men alt i alt synes jeg dette var den minst gode novellesamlingen som jeg har lest i år, og jeg har faktisk lest fire.


Boka: lånt av ei venninne.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri