Groskros pinsehelg

Siden det regnet så mye på lørdag, så ble mye av den dagen brukt til å lese "Gjenferd". Men søndag og i dag har vært aldeles strålende, og da har aktivitetsnivået vært høyere også :-) Så i går var jeg en tur i Marka og gikk, og ved Ullevålsseter så jeg disse fine Bekkeblom-blomstene.
Og i Oldermors Hage i Botanisk Hage idag har de rosa peonene begynt å blomstre - og de er så utrolig fine.
Orkideene i Urtehagen sto også og blomstret, og de så nesten falske ut så skjøre som de er.
Hvilken blomst dette er vet jeg ikke, men det var så fint med blå himmel, grønne trær og blomsten i forgrunnen.
Og hele turen i dag ble avsluttet med en piknikk i Botanisk Hage. Det var eggerøre, bacon og vårløk på brødskiva. Jeg fikk beskjed om å ta med kamera og sitteunderlag, så det var mine to venninner som disket opp. Lucky me, sier jeg da :-)

Kommentarer

  1. Det ser koselig ut med picknik i Botanisk hage:) Fine blomster:)

    SvarSlett
  2. Høres ut som en kjempe tur :) Godt med gode venninner!
    Ha en forsatt fin kveld, klem.

    SvarSlett
  3. Fortjent heldig. ;-)

    Syns du kan mange blomterarter, jeg ...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri