Oslo 31.august

Oslo 31.august - en kinofilm jeg virkelig anbefaler! Det er en stille film, men det skjer mye, og den er aldri kjedelig. Filmen handler om Anders, 34 år gammel som har vært innlagt ved avrusningsklinikk. Vi følger han en dag, kveld, natt og morgen til 31. august, hvor han skal på jobbintervju. Både før og etter jobbintervjuet oppsøker han gamle venner.
Anders møter vennene for å forstå hvilken verden som venter seg utenfor avrusningsklinikken etter fem år.
Anders Danielsen Lie som spiller Anders, er en utrolig god skuespiller, og bærer filmen så og si alene. Morsomt er det også å se at det er mange andre ukjente skuespillere, og de er veldig flinke.
Og så er det gøy å se og kjenne igjen alle stedene som blir filmet. Les også Mettemors opplevelse av filmen. Bildene er lånt av Filmweb.

Kommentarer

  1. Ja, var ikke denne nydelig. Selv har jeg lyst til å trå inn i Oslo-natta igjen når jeg ser bilde du viser fra Vigelandsparken. Må se filmen en gang til, jeg!

    SvarSlett
  2. Ja, den var kjempefin, men jeg kommer nok ikke til å se den igjen på kino. Det er altfor mange andre filmer jeg har lyst til å se også, og tiden strekker ikke alltid til. :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri