Blomstenes hemmelige språk av Vanessa Diffenbaugh

For en bok!!

"Blomstenes hemmelig språk" er en nydelig bok, som jeg bare måtte lese ut nå i helgen. Boken handler om 18-årige Victoria som er vokst opp i forskjellige forsterfamiler. Det hjemmet hun var lengst i, var på vingården hos Elisabeth hvor hun lærte blomsterspråket.

Da hun var 18 år gammel flyttet i en park hvor hun hadde en hemmelig hage, laget en fin blomsterbukett og fikk jobb hos Renata i blomsterbutikken Bloom. Og sammen med Renata dro hun til et blomstermarked hvor hun møtte en ung mann som kjente hennes fortid.

Victoria er fiendtlig innstilt mot de fleste, som en slags forsvarsmekanisme. Og som det står på en side i boken, hvor hun har møtt mannen fra fortiden: "Her er du, besatt av et romantisk språk - et språk som ble oppfunnet for å uttrykke kjærlighetserklæringer - og så bruker du det for å spre fiendtlighet". Det høres kanskje ut som en litt klissete bok, men det er det ikke.

Boken er nydelig fortalt om ei ung jente som vil forsone seg med fortiden sin, som håper på å å bli tilgitt av sin tidligere fostermor og bli elsket og tørre å elske. Forfatteren har skrevet en roman som er vanskelig å legge fra seg, og fimrettighetene er solgt og jeg gleder meg allerede til filmen

Tusen takk til Mettemor som lånte meg boken, og det er så mange som har skrevet om boken så det blir for mange å linke, men jeg har lånt bildet fra Aschehoug sine sider og der er det mange blogglinker. I tilegg har jeg linket til flere her.

Boken: lånt av ei venninne.

Kommentarer

  1. Har så lyst til å lese den boka, den verkar kjempebra og ligg nå oppe på rommet klar til å bli lese etter alle dei andre bøkene eg har klar. =) Forresten, giveaway på bloggen min. http://bokverdami.blogspot.com/2012/02/giveaway.html =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gled deg til boka! Jeg skal se på giveawayen din etterpå i dag :-)

      Slett
  2. JAAAAAAAAAAAA! For en boooooooooooooook! :))))))

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fikk rett og slett litt lyst til å jobbe med blomster mens jeg las boken :-)Ble en liten nedtur å begynne på en ny bok etter en god leseopplevelse syns jeg.

      Slett
  3. Dette er en fantastisk bok:-))))))))))))))))

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri