Nu, jävlar! av Heidi Linde

Boken "Nu jävlar!" av Heidi Linde ble fullført i romjulen. Tenkte jeg måtte lese ferdig den, før jeg begynte på de jeg fikk til jul.

Boken handler først og fremt om Jessica, mener jeg. Jessica kommer hjem til Kongsvinger hvor hun vokste opp for å ha en mottakelse etter bryllupet med svenske Stefan. I tillegg er Jessicas gode venninne fra barndommen en biperson, moren Lydia og ekskjæresten Kevin. Selv om deres liv kommer frem, så er det først og fremst deres relasjon til Jessica vi får mest kjennskap til.

Den delen av boken som jeg likte best var delen med Jessicas mor, Lydia. At hun har problemer etter ett ekteskap med en alkoholisert dansebandartist er forståelig. I tillegg har Lydia en fantasivenninne, dronning Sonja, noe som jeg syntes var ganske så morsomt.

Boken er velskrevet og tidvis småmorsom, selv om jeg aldri storlo. Tror kanskje den ikke kommer på topp fem lista for i år heller, men jeg har ingen problemer med å anbefale den.

Boken: kjøpt på salg i Bokklubben.

Kommentarer

  1. Takk for fin omtale, Gro. Dette høres ut som en bok jeg kanskje vil like; dronning Sonja som fantasivenn høres jo ganske vittig ut :-). Hvis du vil gapskratte så kan du prøve deg på Agnes i senga. Den er morsom. Vil du låne den? Klem

    SvarSlett
  2. Hei Silje, takk for hyggelig kommentar. jeg vil veldig gjerne låne Agnes i senga. Kan tenke meg den er morsom, og jeg har lest din omtale og andres (bl.a Lines) og tenkt at den MÅ jeg bare lese :)

    Klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri