Smilefjes. Tommel opp. Regnbue. av Victoria Durnak

Denne ble jeg ferdig med 30/4, men rakk ikke å skrive om den da, så derfor ble det i mai istedet. Men boken likte jeg godt.
Ivana blir kontaktet av Kaja. Hun er forlovet med Jostein som er utro med Sunniva. Hun vil at Ivana skal bli venninne med Sunniva og betaler henne godt for at hun skal bli det og så få Sunniva til å slå opp med Jostein.

Ivana har all tid i verden, da hun ikke har fast jobb og bruker tid på å søke på Teaterhøgskolen, hvor hun ikke har kommet inn så langt etter flere forsøk.

Ivana begynner på treningsstudio og går på samme tider som Sunniva og blir venninne med henne sakte men sikkert. Etterhvert blir de gode venninner også, og Ivana får problemer med å gjennomføre det som Kaja har "ansatt" henne til.

Victoria Durnak har skrevet en historie om noe som jeg ikke klarer å sette meg inn i, men allikevel synes jeg at boken er god. Durnak skriver godt, og til tider er det humoristisk også. Virker litt forvirrende med alle navnene i starten, men det ødela ikke boken. Jeg anbefaler denne.

Takk til Flamme forlag for leseeksemplar.

Kommentarer

  1. Likte godt Durnaks siste (barselsboka), skjønner at jeg må lese denne også. Faktisk første 2019boka som har ropt på meg siden Svedmann.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, denne er god og jeg tror du vil like den den. Og Durnaks nest siste siste (som du kaller barselboka) var også veldig bra, så hun treffer meg med sine bøker i ihvertfall :)

      Slett
    2. Hadde ikke fått med meg bok nr.2. Kan ikke engang huske å ha sett omtaler. Gode nyeheter da, mer å lese -)

      Slett
  2. Har lest 2 Durnak siden sist. Torget og Smilefjeset. Liker begge.
    Artig og litt trist denne gangen, selv om det går forbausende bra til slutt.
    Likte godt treningssenteraspektet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har kun lest denne og Senteret, og jeg liker begge to. Det er noe med måten Durnak skriver på som jeg liker godt :) Ja, jeg likte også treningsenteraspektet.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri