Ti for Grete i år igjen

I fjor var jeg sikker på at jeg aldri skulle delta på "Ti for Grete" igjen. Så jeg brukte tiden fra oktober til april godt. Jeg så på TV, strikket og spiste god mat og trimmet en gang i mellom, men tanken på å begynne å jogge igjen hadde jeg slått helt fra meg.
I april hadde jeg allikevel lyst til å røre litt på meg, sola begynte å varme og løvet spratt. Da fikk jeg som råd å gå. Gå så fort jeg greidde i flere uker, og være ute i mer enn en time. Og det gjorde jeg. Formen kom sigende, og jeg begynte å jogge og så meldte jeg meg på "Ti for Grete".

Og jeg har trent godt og vært flink, selv om jeg nå siste uka før løpet har hvilt meg i form :) Jeg satte meg to mål. Ett var å slå min personlige rekord fra 2012 på 1.05.40 og det andre var å løpe under timen. Da jeg kom i mål viste GPS på telefonen min tiden 1.00.50. Altså jeg greidde ett av to mål. Men tiden som er offisiel ble 1.01.01 og jeg er slettes ikke skuffet. Jeg greidde ett av to mål, og nå har jeg to mål til neste år også, og da skal jeg trene på å løpe lengre for jeg holdt i sju kilometer.

De første 6.5 kilometerne løp jeg på 33.33 og de siste 3.5 km på over 27.minutter så da vet jeg hva jeg har å jobbe med og jeg gleder meg til neste år allrede :)

Kommentarer

  1. Dette er det motiverende å lese om. Jeg er en ikke-løper (skylder på at jeg er plattfot, selv om det kun er tverrplatfot jeg er) Er allikevel misunnelig på husbonden som kan trene "overalt" det er jo bare til å ta på seg joggeskoene. Vil gjerne, men det sitter langt inne, kanskje jeg skal begynne med å melde meg på 5 km. om et halvt år :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så morsomt st du fant dette motiverende Tine :) Jeg tenker at det viktigste er å konkurrere med seg selv, det er jeg som er min største konkurrent. Og 5 km er overkommelig på et halvt år, du kan jo legge inn noen gå-strekninger innimellom også, for en må ikke jogge non-stop.

      Håper du melder deg på Tine, og jeg skjønner at du er misunnelig på mannen din. Jeg er forresten mest lat og synes det er mest behagelig å sitte med en kopp kaffe og strikketøy eller en bok som selskap. Men når formen har kommet sigende så er det veldig deilig!! :)

      Slett
  2. Jeg er egentlig ikke på internettet, pålagt fri til i morgen - meen jeg måtte bare si gratulerere, godt jobba og alt det der. Strålende prestasjon - og det påstås fra sikre kilder at løypa var 300m for lang - så da sprang du egentlig enda fortere -))

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo, takk for det! Vet ikke helt om det var en strålende prestasjon, men jeg er fornøyd! Neste år skal jeg under timen, nå skal det trenes jevnt på å jogge lengre.

      Gratulerer til deg også, fant tiden din på nettet og den var bra den også! Veldig imponert!

      Slett
  3. Gratulerer Gro! Imponerende og nå skal vi snart GÅ tur sammen :-) Det gleder jeg meg til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Solgunn! Og ja snart skal vi GÅ tur sammen, noe jeg gleder meg til også, jeg har bare måttet lande etter noen hektiske uker i september :)

      Slett
  4. Gratulerer så mye vel vel gjennomført! Jeg er imponert!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri