Leksikon om lys og mørke av Simon Stranger

Denne boken "Leksikon om lys og mørke" av Simon Stranger, ble svært mye omtalt før jul, og jeg ønsket meg den selv til jul. Og jeg var spent, ville den være like god som alle sa. En ting er i hvertfall sikkert, jeg ble ikke skuffet. 

Denne romanen hadde alt syns jeg, til tross for at det er en historie som er ganske kjent. Henry Rinnan har vi hørt om, jøder som ble fengslet og drept under andre verdenskrig har vi hørt om, men når Simon Stranger blander inn sin svigerfamilie i disse historiene så blir det mer alvor, og i alle fall når historien er sann.


Også måten Simon Stranger skriver denne boken på er original. Han begynner hvert kapittel med en bokstav i alfabetisk rekkefølge, og det gir også boken en ekstra dimensjon, synes jeg. På toget på vei til og fra jobb var det langt mer spennende å ta opp boken, enn å slumre som jeg ofte gjør.  Lenge siden jeg har lest ut en bok på under en uke, men denne gangen greidde jeg det uten problemer, og jeg kjente jeg fikk lyst til å lese en ny bok straks. 

Mange bloggere har blogget om boken, så her er det bare å google, for skal jeg linke til alle så blir jeg sittende.

Kommentarer

  1. Så kjekt at du fikk boken du ønsket deg, og at du likte den. Denne ga jeg vekk i julegave også, så godt likte jeg den :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ga også denne bort i julegave, og den falt også i smak hos henne. Men det var før jeg leste den selv... :)

      Slett
  2. Ja,dette var en aldeles god bok. En av de beste jeg leste ifjor! Kjekt å se at du også likte den Gro, og kjekt å se at det er litt liv her inne :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. En fantastisk bok spør du meg også en av de beste som jeg leste i fjor :) Skal prøve å være mer aktiv nå, det er veldig morsomt å følge med på blogger, men enda morsommere når en blogger selv :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri