Mars oppsummering 2019

Mars ble en måned hvor jeg leste tre bøker av kvinnelige forfattere hvorav to er norske og to helt nye forfatter for meg. Og her er oppsummeringen:

Mars startet med et smell, da jeg leste Maria Kjos Fonn sin bok Kinderwhore, om den forsømte jenta Charlotte. Dette er en bok som kom på kortlista til årets Bokbloggerpris, og det kan jeg skjønne. En utrolig god bok.
Etterpå kastet jeg meg meg på Elidas lesesirkel om å lese 1001 bøker en bør lese før en dør, og kategorien denne gang var å lese ei bok på den listen som var skrevet av kvinner. Jeg valgte meg Tjenerinnens beretning av Margaret Atwood, en bok som sto i bokhylla også. Den er ganske aktuell om dagen, også på grunn av TV-serien som er laget. Dette var også en bok jeg likte godt, av en forfatter jeg ikke har lest noe av fra før.

Deretter begynte jeg på Jeg vet meg et land av Victoria Bø, men det ble en langdryg affære. Jeg ble ferdig med boken, men den brukte jeg nesten to uker på. Jeg har i år bestemt meg for å fullføre bøker jeg starter med, og det klarte jeg.

Ellers har det vært Mammutsalg, og jeg fikk med meg to romaner, ei kokebok, ei bakebok og en bok om turer i Oslo. Svært fornøyd med alle de.

Kommentarer

  1. Konsist oppsummert. Synes også du har vært flink på mammut. Hadde selv som plan og ikke kjøpe ei eneste bok, men det ble hardt da halv av halv av halv av halv pris kom.
    Tror jeg hopper over Victoria Bø. Takk for at du kvalitetssikrer -)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, her er det ikke noe skikk snakk vet du :)

      Jeg tenkte på å kjøpe de to romanene, og så er jeg glad i kokebøker og liker å finne inspirasjon.

      Ja, Victoria Bø boken kan du hoppe over, jeg tok den for deg vet du :)

      Slett
  2. Klapp på skulderen for å ha fullført (siden det var målet) jeg likte denne boken bedre enn deg ser jeg. Herlig fangst på Mammutsalget, selv kom jeg hjem med en barnebok :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Jeg så også at du likte boken bedre enn meg, og det er bare fint det. Litt kjedelig om alle er enige hele tiden.

      Fornøyd med Mammutsalget, pleier alltid å bli flere bøker enn planlagt, men denne gangen holdt jeg meg til planen.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri