Mitt leseår 2020 (så langt)

Mitt leseår 2020 har ikke vært all verden, når en tenker på antall bøker, men bøkene jeg har lest har stort sett vært gode. Jeg leser mye på toget, men i år har jeg liksom ikke klart å konsentrere meg så godt, så da er det godt å ha disse bøkene å se frem til:

Sinne av Ann Helen Kolås Ingebrigsten er et leseeksemplar fra Samlaget, gleder meg veldig til å lese den, da Ann Helen er en blogger jeg har fulgt i lang tid, først på blogg og  så på Instagram.

Djevelens Yngel er siste bok i Kodalstriologien av Myriam H. Bjerkli og jeg fikk også denne gang en hyggelig forespørsel fra forfatteren om jeg ville lese boken, og siden jeg likte de to første så takket jeg ja. Gleder meg til denne krimboken nå i påsken.

Aldri, aldri, aldri av Linn Strømsborg har jeg lest, men siden det er samlesing av denne i april, og jeg har ansvaret, så har jeg kjøpt denne selv for å lese den om igjen. Og jeg liker den godt selv om jeg leser den for andre gang.

Silkehjelm av Miriam Stendal Boulos har jeg fått av Vigmostad & Bjørke. Miriam er også en blogger jeg har fulgt både på blogg og Instagram, og jeg gleder meg til å lese denne.

Terapeuten av Helene Flood er en bok jeg hørte mye om på sensommeren i fjor, og jeg fikk denne boken av ei venninne i Bokklubben som hadde en til overs Jeg må si at det var en bok jeg likte svært godt. Ikke direkte krimbok, men mer en thriller. Dette var en bok som klarte å fange interessen min på toget for jeg måtte vite om Sara fant ut hvordan mannen hennes Sigurd ble drept.
Jeg har oppdaget Fabel, men det er aller mest når jeg går eller jogger. Jeg har hatt abonnement der i over ett år som ikke har blitt brukt, men nå lytter jeg til bøker der. Går mest i krim, da det gjør at jeg jogger eller går fortere, og Sensommer og Høstdåd av Anders de la Motte har vært gode lytteopplevelser.
Og så må jeg også ta med noen ord om Marit O. Kaldhol som fremedeles begeistrer meg. Fikk denne boken: "Ta først på de eiga maske" etter å spurt Samlaget om et leseeksemplar. Og den første halvdelen om Rut som i sine ungdomsår var forelsket i den chilenske medisin-studenten Louis var kjempefin. Siste halvdel, da den voksne Rut drar til Chile for å se landet ungdomskjæresten kom fra og for å forstå hvorfor han dro tilbake ble litt lang og kjedelig. Men språket var vakkert uansett.

Kommentarer

  1. Så gøy at du har begynt å høre på lydbok når du er ute og går, men hvorfor ikke når du tar toget? Takk for gode lesetips, jeg liker også Kaldhol, den må jeg skaffe meg :)
    God påske Gro!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Tine, problemet med meg er at hvis jeg bare sitter rolig og hører lydbok, da sovner jeg..., plutselig kan jeg da være i Drammen og det er teit. Dessuten begynner jeg å tenke så mye også, slik at jeg glemmer å lytte 😀😀 Derfor må dest bli når jeg er ute og jogger eller går 😊

      Slett
  2. Tror ikke jeg hadde kommet meg gjennom en neste jogg/gåtur uten lydbøker og/eller podcast. Skal jeg løpe fort(ere) eller på mølle, må jeg ha musikk, (mye spurting for tida). Ble litt inspirert av joggepraten i mitt kommentarfelt igår, og prøvde meg faktisk på en litt lengre og kjappere tur, kanskje ikke det lureste jeg har gjort. Ble reddet fra meg selv av ei diger blemme og gnagsår, hvis ikke hadde jeg sikkert spolert all kne/ankelrehab men vill dopaminflukt ned asfaltbakkene... Uansett, greit å kjenne litt på det....

    Bøkene: Ikke begeistret for Terapeuten. Vet ikke om jeg tør lese Sinne. Er så dårlig både på ungdomsbøker og bøker til folk jeg kjenner, vet om, så kanskje om noen år -))

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes det er godt å bare jogge eller gå og høre på fuglene som synger og ellers det som naturen har av lyder. Men ønsket meg øretelefoner som var trådløse til jul og nå må jeg ha dem på hele tiden. Skal jeg jogge bør jeg helst ha bok og ikke musikk, for er musikken bra, da starter jeg så hardt og får det igjen på slutten 😂😂

      Terapeuten likte jeg godt, syntes det var bra driv hele veien, så det var en opptur. Starter med Sinne i dag, gleder meg, siden jeg liker Ann Helen så godt som blogger og instagrammer. Men boka er sikkert like god om noen år også Ingalill 😊

      Slett
  3. Så kjekt at du vil lese boka mi. Håper ho fell i smak.

    SvarSlett
    Svar
    1. Har begynt nå og den er veldig lovende :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri